Misja ósma -
Project Runway
ProjectRunway
to amerykański program typu reality show, pierwotnie emitowany na
antenie stacji Bravo TV (obecnie emisję prowadzi stacja Lifetime).
Format
spotkał się z ogromnym zainteresowaniem widzów. Sukces Project
Runway
w USA spowodował pojawienie się lokalnych wersji programu w
Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Norwegii, Malezji, Australii i na
Filipinach.
Również
w Polsce, od wiosny bieżącego roku, stacja TVN rozpoczęła
emitowanie programu o niezmienionej nazwie. Jest to nietypowy i mało
celebrycki, jak na polskie realia, talent-show. Jurorami w polskiej
edycji są światowej sławy modelka Anja Rubik, projektant MariuszPrzybylski i kreatorka mody marki La Mania, Joanna Przetakiewicz - jedyna wśród
oceniających, stała bywalczyni portali plotkarskich, znana z tego, że jest partnerką najbogatszego
Polaka, Jana Kulczyka. Ponadto w każdym programie pojawia się gość,
który jest dodatkowym jurorem. Opiekę nad młodymi uczestnikami
sprawuje Tomasz Ossoliński - wybitny projektant i krawiec, któremu
daleko do bycia bohaterem newsów na Pudelku.
Struktura
tego reality-show prezentuje się następująco: 12 projektantów w
każdym odcinku tworzy ubranie na zadany temat. Muszą zaprojektować
na przykład suknię ślubną, strój z przyszłości czy ubrania dla
Doroty Wellman i Marcina Prokopa. Co odcinek odpada najsłabszy
uczestnik, którego wskazuje jury. W wielkim finale wygrywa jeden
projektant, który zgarnia nagrodę główną: 100 tysięcy złotych,
mecenat artystyczny marki Simple oraz sesje zdjęciową własnych
projektów w magazynie Elle. Finał pierwszego sezonu jeszcze przed
nami.
TVN
już potwierdził, że będzie druga edycja show, wyniki oglądalności
zadowoliły producentów.
Opinie
na temat programu są w większości pozytywne, nie budzi on
większych kontrowersji ani skandali, przede wszystkim dzięki
rzeczowemu doborowi jury i gości. Wpływ na to ma również fakt,
że program skierowany jest do konkretnej grupy widzów, dlatego
wśród większości internetowych komentatorów nie wzbudza emocji.
Program
ma oczywiście swoją stronę na Facebooku (niemal sześćdziesiąt
cztery tysiące polubień), na której nawiązuje kontakt z fanami.
Również Anja Rubik promuje show - a jej profile mają zasięg
międzynarodowy.
Miłym zaskoczeniem była dla mnie (Ewelina) odpowiedz na moją
wiadomość do współprowadzącego show Tomasza Ossolińskiego -
wydaje mi się, że to bardzo duży ukłon w stronę widzów.
Napisałam do prowadzącego: Abstrahując od tematu posta: Oglądam "PR" i jestem urzeczona. Pan ma w sobie coś bardzo szczerego i wrażliwego. Przesyłam pozdrowienia! Pan Tomasz z klasą odpowiedział: Dziękuję. Cieszę się, że swoją wiedzę mogę przekazać innym.
W świecie facebookowej relacji pomiędzy "zwykłymi użytkownikami" a znanymi osobistościami rzadko zachodzą tego typu wymiany zdań, często ich profile są jedynie skierowane do promocji czy informacji.
Oczywiście
również sami zawodnicy z biegiem czasu zyskują wśród widzów
sympatię bądź też wzbudzają antypatię. Chociaż program nie
skupia się bardzo na relacjach między zawodnikami, niektóre
sytuacje czy wydarzenia zza kulis są pokazywane. Mamy pewien obraz
życia kilkorga osób, które na potrzeby programu zamieszkały razem
i spędzają ze sobą właściwie cały czas, zatem oczywistym jest,
że mogą narodzić się przyjaźnie lub wrogie stosunki. Jeden z
komentarzy z oficjalnego fanpage’a programu na temat wyjątkowo
ambitnego uczestnika brzmi: Może sobie być chamem, pewnym
siebie egoistą, co z tego, skoro projekty ma świetne. To jest
program o projektowaniu, nie przypowieść o miłosiernym
samarytaninie. Większość widzów zwraca uwagę właśnie na
jakość projektów, ignorując zakulisowe rozgrywki.
Promocja
reality-show również zadbała o odpowiednio bezpośredni kontakt z
fanami, często porozumiewa się z nimi na przykład memami z
tekstami z poprzedniego odcinka. Tworzy to społeczność
"wtajemniczonych". Fani również odpowiadają memami. Poniżej kilka z nich:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz