wtorek, 6 maja 2014

Misja ósma - 
Project Runway

ProjectRunway to amerykański program typu reality show, pierwotnie emitowany na antenie stacji Bravo TV (obecnie emisję prowadzi stacja Lifetime).
Format spotkał się z ogromnym zainteresowaniem widzów. Sukces Project Runway w USA spowodował pojawienie się lokalnych wersji programu w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Norwegii, Malezji, Australii i na Filipinach.
Również w Polsce, od wiosny bieżącego roku, stacja TVN rozpoczęła emitowanie programu o niezmienionej nazwie. Jest to nietypowy i mało celebrycki, jak na polskie realia, talent-show. Jurorami w polskiej edycji są światowej sławy modelka Anja Rubik, projektant MariuszPrzybylski i kreatorka mody marki La Mania, Joanna Przetakiewicz - jedyna wśród oceniających, stała bywalczyni portali plotkarskich, znana z tego, że jest partnerką najbogatszego Polaka, Jana Kulczyka. Ponadto w każdym programie pojawia się gość, który jest dodatkowym jurorem. Opiekę nad młodymi uczestnikami sprawuje Tomasz Ossoliński - wybitny projektant i krawiec, któremu daleko do bycia bohaterem newsów na Pudelku.
Struktura tego reality-show prezentuje się następująco: 12 projektantów w każdym odcinku tworzy ubranie na zadany temat. Muszą zaprojektować na przykład suknię ślubną, strój z przyszłości czy ubrania dla Doroty Wellman i Marcina Prokopa. Co odcinek odpada najsłabszy uczestnik, którego wskazuje jury. W wielkim finale wygrywa jeden projektant, który zgarnia nagrodę główną: 100 tysięcy złotych, mecenat artystyczny marki Simple oraz sesje zdjęciową własnych projektów w magazynie Elle. Finał pierwszego sezonu jeszcze przed nami.
TVN już potwierdził, że będzie druga edycja show, wyniki oglądalności zadowoliły producentów.
Opinie na temat programu są w większości pozytywne, nie budzi on większych kontrowersji ani skandali, przede wszystkim dzięki rzeczowemu doborowi jury i gości. Wpływ na to ma również fakt, że program skierowany jest do konkretnej grupy widzów, dlatego wśród większości internetowych komentatorów nie wzbudza emocji.
Program ma oczywiście swoją stronę na Facebooku (niemal sześćdziesiąt cztery tysiące polubień), na której nawiązuje kontakt z fanami. Również Anja Rubik promuje show - a jej profile mają zasięg międzynarodowy. 
Miłym zaskoczeniem była dla mnie (Ewelina) odpowiedz na moją wiadomość do współprowadzącego show Tomasza Ossolińskiego - wydaje mi się, że to bardzo duży ukłon w stronę widzów.
Napisałam do prowadzącego: Abstrahując od tematu posta: Oglądam "PR" i jestem urzeczona. Pan ma w sobie coś bardzo szczerego i wrażliwego. Przesyłam pozdrowienia! Pan Tomasz z klasą odpowiedział: Dziękuję. Cieszę się, że swoją wiedzę mogę przekazać innym. 
W świecie facebookowej relacji pomiędzy "zwykłymi użytkownikami" a znanymi osobistościami rzadko zachodzą tego typu wymiany zdań, często ich profile są jedynie skierowane do promocji czy informacji. 
Oczywiście również sami zawodnicy z biegiem czasu zyskują wśród widzów sympatię bądź też wzbudzają antypatię. Chociaż program nie skupia się bardzo na relacjach między zawodnikami, niektóre sytuacje czy wydarzenia zza kulis są pokazywane. Mamy pewien obraz życia kilkorga osób, które na potrzeby programu zamieszkały razem i spędzają ze sobą właściwie cały czas, zatem oczywistym jest, że mogą narodzić się przyjaźnie lub wrogie stosunki. Jeden z komentarzy z oficjalnego fanpage’a programu na temat wyjątkowo ambitnego uczestnika brzmi: Może sobie być chamem, pewnym siebie egoistą, co z tego, skoro projekty ma świetne. To jest program o projektowaniu, nie przypowieść o miłosiernym samarytaninie. Większość widzów zwraca uwagę właśnie na jakość projektów, ignorując zakulisowe rozgrywki.
Promocja reality-show również zadbała o odpowiednio bezpośredni kontakt z fanami, często porozumiewa się z nimi na przykład memami z tekstami z poprzedniego odcinka. Tworzy to społeczność "wtajemniczonych". Fani również odpowiadają memami. Poniżej kilka z nich:










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz